środa, maja 31, 2006

Pierwszy dzień papieskiej pielgrzymki

Tak jak obiecałem, kolejne zdjęcia z pielgrzymki. Tym razem znajdziecie tu także pierwsze fotki papieża.

25 maj, czyli przybycie Ojca Świętego:
Warszawski Nowy Świat. Przejazdu Benedykta XVI pilnuje, oprócz drogówki, tzw. służba papieska. Osoby te są wybierane przez proboszczów i swoją funkcję pełnią także po odlocie Ojca Świętego z kraju (zabezpieczają różne kościelne wydarzenia). Początkowo byłem przekonany, że to jakieś watykańskie siły specjalne, ale szybko zorientowałem się w swoim błędzie - gdy powiedziałem coś do jednego z nich po angielsku, zrobił wielkie oczy i zdziwioną minę... Wiedziałem wtedy, że Polak.

Młodszy aspirant Sebastian Stefański do Warszawy został ściągnięty specjalnie z innej części kraju. Takich jak on było parę tysięcy. Jest to jedna z tych osób, które się dobrze zapamiętuje - był bardzo kulturalny. Ogólnie jednak lepiej pytać funkcjonariuszy BOR-u, bo są lepiej poinformowani i rzeczowo odpowiadają na pytania - a na nieuprzejmego policjanta trafić jest bardzo łatwo.

Przejazd kolumny papieskiej. Półtorej godziny czekania dla pięciu zdjęć z Benedyktem XVI...

Szybko czy nie, ludzie i tak się cieszyli. Dziwi mnie, jak jeden człowiek może wywoływać takie uczucia. Mimo wszystko muszę przyznać, że na żywo wygląda dużo serdeczniej, niż na fotografiach.

Warta przy Grobie Nieznanego Żołnierza musiała być dwukrotnie bardziej nobilitująca. W końcu przy polskich, watykańskie flagi.

Spotkanie ekumeniczne Benedykta XVI z przedstawicielami chrześcijańskich religii.

I tak oto Plac Piłsudzkiego żegnał drugiego dnia mojego pobytu w Warszawie. 26 maja miałem jeszcze zrobić zdjęcia na Mszy Św. i jechać do Krakowa.

Miałem nadzieję na większą ilość okazji do uwiecznienia papieża na matrycy aparatu. Musiałem jednak poczekać...

Enjoy!

Brak komentarzy: